право интеллектуальной собственности

Prawo autorskie w działalności public relations

Public relations to świadome, zaplanowane i długotrwałe pielęgnowanie stosunków z bliższym i dalszym otoczeniem, prowadzące do pozyskania jak największej liczby klientów, zwolenników i popleczników. Mówiąc inaczej, PR dotyczy przede wszystkim kształtowania stosunku środowiska

Więcej »

Jak chronić logo firmy?

Logo bez wątpienia jest symbolem przedsiębiorstwa, które niejednokrotnie przychodzi nam na myśl, gdy mówimy o wielkich koncernach. Praktycznie każdy na świecie człowiek wie, czego symbolem jest nadgryzione jabłko, zielony krokodyl,

Więcej »

Jak używać cudzy znak towarowy aby nie łamać prawa?

W pierwszej kolejności należy krótko wskazać, że znakiem towarowym jest oznaczenie, możliwe do przedstawienia w sposób graficzny. Bardzo istotnym elementem znaku towarowego jest jego indywidualny charakter – umożliwia to proste

Więcej »

Czy zdjęcie weselne jest chronione prawem autorskim?

Ostatnimi czasy wraz z popytem w branży „weselnej”, ze względu na wzrost poziomu życia społeczeństwa i świadomości konsumenckiej wzrasta także podaż usług fotograficznych. Wysoka konkurencja na rynku wymusza także spadek

Więcej »

Rodzaje umów licencyjnych

Na wstępie niniejszego artykułu należy wskazać czym jest licencja. Pojęcie to rozumiane jest czasami w sposób dwojaki. Wynika to z faktu, iż w Ustawie z dnia 4 lutego 1994 r.

Więcej »

Utwór w rozumieniu prawa autorskiego

Utwór jest szczególnym przedmiotem zainteresowania prawa, gdyż jako element prawa własności intelektualnej chroni wytwory niematerialne stworzone przez człowieka. Ustawa o prawie autorskim wprowadza jednak pewne przesłanki warunkujące możliwość uznania konkretnego

Więcej »

Co nam daje zastrzeżenie znaku towarowego?

Podczas zakładania przedsiębiorstwa staje się przed wieloma różnymi wyborami, dotyczącymi jego przyszłości. Jednym z ważniejszych wyborów jest nazwa oraz logo, pod jakim przedsiębiorstwo będzie działać. Jednak wybór ten wiąże się

Więcej »

Przyczyny unieważnienia znaku towarowego

Rejestracja znaku towarowego to jeden z podstawowych sposobów ochrony marki. Wiele osób uważa, że najważniejsze w tym procesie jest samo zgłoszenie znaku towarowego. Należy jednak pamiętać, że nie na każdy

Więcej »

Usunięcie danych a RODO

W artykule 17, w sekcji 3 Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (dalej również jako „Rozporządzenie” lub „RODO”) opisane zostało prawo do żądania usunięcia danych, czyli tzw. prawo do bycia zapomnianym.

Więcej »

Sprzeciw wobec zgłoszenia znaku towarowego

Po zgłoszeniu znaku towarowego i zakończeniu formalnej procedury weryfikacyjnej, czyli tzw. badania wstępnego, informacja o znaku jest oficjalnie publikowana w Biuletynie Urzędu Patentowego (BUP). BUP jest dostępny dla wszystkich, w

Więcej »

Kogo dotyczy RODO?

Początkiem ubiegłego roku zrobiło się głośno o ochronie danych osobowych za sprawą RODO, czyli Unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (dalej również jako „RODO”). RODO weszło w życie 25 maja 2018

Więcej »

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?

Znacząca zmiana w zakresie wysokości opłat dotyczących zarejestrowania znaku towarowego miała miejsce w 2016 roku. Mianowicie, od 14 października 2016 roku obowiązuje nowe Rozporządzenie Rady Ministrów zmieniające rozporządzenie w sprawie

Więcej »

Dziedziczenie praw autorskich osobistych i majątkowych

Prawo autorskie stanowi swego rodzaju niezwykłą gałęzią prawa własności intelektualnej regulującą zagadnienia związane z autorstwem utworów, przenoszeniem praw związanych z utworami, szczególnymi prawami i obowiązkami twórców, wydawców i osób trzecich

Więcej »

Naruszenie majątkowych praw autorskich – roszczenia

Prawo autorskie, będące szczególną gałęzią prawa cywilnego, reguluje również stosunki cywilnoprawne pomiędzy podmiotami prawa, których przedmiotem jest przede wszystkim utwór. Jako przejaw działalności ludzkiej, stanowiący uzewnętrznienie unikalnej osobowości twórcy, znajduje

Więcej »

Zastrzeżenie znaku towarowego – procedura oraz opłaty

Znakiem towarowym jest oznaczenie możliwe do przedstawienia w sposób graficzny. Bardzo istotnym elementem znaku towarowego jest jego indywidualny charakter – umożliwia to proste rozróżnienie produktu lub usługi danego przedsiębiorcy na

Więcej »

Na czym polega audyt RODO?

Kwestie związane z RODO w ostatnich dniach pojawiają się bardzo często, w Internecie, mediach, a nawet w luźnych towarzyskich rozmowach. Przedmiotowy temat obecny jest również od dawna na blogu Kancelarii

Więcej »

Najważniejsze zmiany wprowadzone przez RODO

RODO wprowadziło niemal rewolucyjne zmiany w ochronie danych osobowych. O czym powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca, by gromadzić i przetwarzać dane zgodnie z nowymi przepisami? Jakie środki bezpieczeństwa należy zastosować w

Więcej »

Zmiany w ochronie danych osobowych – RODO

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich

Więcej »
Форма oбратной cвязи
Предоставленные Вами персональные данные будут обрабатываться с целью и в объеме, необходимом для ответа на запрос. Правовой основой для обработки в этом случае является ст. 6 абз. 1 букв. f GDPR, то есть законный интерес администратора в форме делового контакта с пользователями сайта. Предоставление Ваших персональных данных является добровольным, однако необходимо для рассмотрения Вашего дела. Более подробная информация об обработке Ваших персональных данных Юридической Компанией TMH приведена в Политике конфиденциальности.

ЮРИДИЧЕСКАЯ КОМПАНИЯ TMH

ул. Dominikańska 1A
35-077 Rzeszów

тел.: (17) 307 07 66

Rynek Dębnicki 6/3
30‑319 Kraków

тел.: (12) 307 09 88

Google Рейтинг
5.0
На основе отзывов: 82
×